Yamaha XV 920 Cafe Racer. Z³oty, a skromny! [FILM]
Krótka historia powstania pięknego customa na bazie Yamahy XV 920 Virago z rocznika 1987. Właściciel włożył w swoje dzieło dużo serca, czasu i pieniędzy, ale satysfakcja ze zrealizowanej wizji jest bezcenna!
Przed wami Yamaha XV 920 Virago w wersji Cafe Racer. Motocykl, w którym z oryginału pozostał już tylko silnik, rama i przeniesienie napędu za pośrednictwem wału…
Jakie są typowe problemy z Yamahą XV 920? Czy i jak zabierać się za budowę własnego motocykla, gdzie szukać części i ile to wszystko kosztuje? Tego i wiele więcej dowiecie się z poniższego filmu na temat przerobionej XV 920 z rocznika 1987:
Yamaha XV 920 Virago z lat 80. nie była nigdy modelem szczególnie popularnym. Prawdopodobnie większość z was kojarzy modele Virago 535, 750 oraz 1100, ale już niekoniecznie XV 920. Druga sprawa, że cafe racer Tomka w żaden sposób nie przypomina teraz oryginalnej Yamahy Virago. Wprawne oko rozpozna tylko po wyglądzie charakterystyczny silnik z pięknym użebrowaniem.
Co ciekawe, nawet sam właściciel nie miał okazji pojeździć na oryginalnej XV 920 jeszcze przed przeróbką, bo razem z bratem i tatą zabrał się za wprowadzanie modyfikacji natychmiast po zakupie.
W głowie od początku była wizja. Wystarczyło tylko i aż tę wizję wcielić w życie. Budując sobie wymarzony motocykl trzeba spędzać wiele godzin nie tylko w garażu, czy warsztacie, ale też przed komputerem, poszukując odpowiednich części i elementów potrzebnych do realizacji planu. Dotyczy to zarówno przerabiania Yamahy XV 920, jak i każdego innego motocykla. Przyda się zatem dużo cierpliwości.
Na przykładzie historii Tomka i jego przerobionej Yamahy widać, jak duże mogą być różnice w cenach za ten sam element w różnych źródłach. Jedne części do tego projektu były zamawiane z Chin, inne z Indii, a jeszcze inne ze Stanów Zjednoczonych. Nie obyło się również bez samodzielnego wykonywania niektórych elementów, oczywiście z pomocą przyjaciół. Jeśli budujecie swój motocykl, znajomy z dostępem do obrabiarki numerycznej, czy drukarki 3D, to prawdziwy skarb!
Yamaha XV 920 Virago, jaką zobaczyliście na filmie, to owoc wielu godzin przemyśleń, pracy oraz poszukiwań. W dodatku to projekt wciąż niedokończony (pozostaje kwestia akumulatora i znalezienia dla niego dyskretniejszego miejsca).
EDIT: Tomek nie kłamał mówiąc w filmie, że dla niego najważniejszy jest sam proces tworzenia. Niedługo po nagraniu powyższego materiału prezentowana Yamaha XV 920 w wersji cafe racer znalazła nowego właściciela.
Kolejne odcinki z cyklu "Barry na używkach" w każdą sobotę o poranku na kanale Barry moto, zapraszam!
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeBardzo ³adna ta 920 wdziêczna do przeróbek ¶wietny motocykl! Ten aku litowo Jonowy który nie dawa³ rady ile mia³ Ah jestem przed kupnem i zastanawiam siê czy brn±æ w koszty? Pozdrawiam!
Odpowiedz